Nº de visitas

divendres, 28 de maig del 2010

Harrier


L'AV-8B Harrier II és un avió d'atac a terra V / Stol de la segona generació d'avions Harrier desenvolupat a finals del segle XX. El seu principal ús és per atac lleuger o tasques multipropòsit, generalment operat des portaavions petits i vaixells d'assalt amfibi grans. Encara que el AV-8B Harrier II comparteix la designació amb l'anterior AV-8A / C Harrier, l'AV-8B va ser redissenyat gairebé per complet per la companyia nord-americana McDonnell Douglas a partir del Harrier GR.1A / AV-8A / C de anterior generació. British Aerospace es va unir al projecte del Harrier millorat a principis dels anys 1980, i actualment està gestionat per Boeing / BAE Systems des dels anys 1990, després de la integració dels fabricants originals en aquestes companyies. L'AV-8B és usat pel Cos de Marines dels Estats Units. Les versions britàniques Harrier GR7/GR9 són usades per la Royal Air Force i la Royal Navy. L'AV-8B més és usat per l'Armada Espanyola, designat EAV-8 Matador II per la seva exportació a Espanya, i també per la Marina Militare Italiana. El Harrier II ha demostrat la seva eficàcia i flexibilitat operativa en l'Operació Tempesta del Desert, Operació Vigilància del Sud, Operació forces aliades, Operació Llibertat Duradora i Operació Llibertat Iraquiana. Introducció L'avió és conegut com AV-8B Harrier II al servei del Cos de Marines dels Estats Units i com Harrier GR7/GR9 a la RAF. L'AV-8A va ser un Harrier de la generació anterior utilitzat pel Cos de Marines. També se l'anomena com Harrier Jump Jet S'ha discutit que la designació AV-8 no segueix el Sistema de Designació de Avions de 1962, encara que està afirmació és qüestionable ja que el Departament de Defensa dels Estats Units té llibertat de no seguir les seves pròpies guies. L'AV-8 no és tècnicament incorrecte ja que la lletra de la seva missió bàsica (A) està abans que la del tipus de vehicle (V). No obstant això, en lloc de ser part de la sèrie V, és part de la sèrie A perquè A no és la lletra de missió modificació sinó d'una missió bàsica. V també és la lletra per a un missió modificació, però per a transport de personal, de manera que VA-hauria de significar un avió d'atac utilitzat per a transport de personal. Els avions no tenen l'indicador de tipus de vehicle a la dreta de la lletra de missió bàsica perquè no hi ha un indicador de tipus de vehicle per avions. Història Un AV-8B Harrier II 2003El Harrier II és un exemple notable de la cooperació entre britànics i nord-americans durant la Guerra Freda. De part dels Estats Units, va ajudar econòmicament al desenvolupament del Hawker P.1127 sota el projecte MWDP i la recuperació del Programa AV-16 de Harrier Avançat de McDonnell Douglas, fent possible una segona generació de l'avió. McDonnell Douglas havia reiniciat el seu propi programa que estava proper a l'estat de producció quan British Aerospace es va unir a la dècada de 1980. Es van unir en la fabricació de l'avió i BAe desenvolupar una segona generació de Harrier. A la dècada de 1990, Boeing va comprar McDonnel Douglas i BAe es va fusionar formant BAE Systems que gestionaria la família d'avions a començaments del segle XXI. Desenvolupament [edita] El AV-8B va tenir els seus orígens en el projecte entre Hawker-Siddeley i McDonnell Douglas Corporation per crear un Harrier millorat, denominat AV-16. No obstant això, els alts costos del desenvolupament del motor per part de Rolls-Royce i del desenvolupament de l'avió va causar la sortida dels britànics del programa. L'interès va estar entre els nord-americans en un programa, que encara que seguia sent car, era menys ambiciós que l'original. Aquest programa va ser emprès per McDonnell Douglas Corporation atenent les necessitats de l'exèrcit dels Estats Units. Per a això van utilitzar el que han après durant el programa del AV-16, encara que abandonant algunes coses com el desenvolupament del motor Pegasus, el treball va continuar per crear el AV-8B per als Marines. L'avió es centrava en la necessitat dels Marines d'un model d'atac a terra amb preferències sobre capacitat de càrrega i autonomia davant d'una major velocitat. Al començament de la dècada de 1980, els britànics van començar de nou la seva pròpia segona generació de Harrier basant-se en el disseny nord-americà que finalment portaria a GR.5. Els dos primers prototips YAV-8B van ser conversions d'estructures existents del AV-8A.
Informació extreta de la www.wikipedia.es

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada